dinsdag 6 juli 2010

februari - maart 2010: zoldervloer en Lotje

Omdat ik nu pas gestart ben met deze blog, weet ik niet altijd precies wat welke dag gedaan werd en ik moet het doen met de foto's die genomen werden (wat vaak werd vergeten). Tussendoor werden vaak ook kleine, noodzakelijke klusjes gedaan, waar ik ook niet altijd bericht over geef.

Begin februari werd de zoldervloer grotendeels gelegd.

sleuren met osb-platen





































Op 24 februari werd Lotje geboren.
De weken die volgden gingen op aan wennen aan het nieuwe gezinslid en de zorg voor 2 kindjes, visites ontvangen en brengen, e.d. Tussendoor werd de zoldervloer wel verder afgelegd en werden nog kleine klusjes geklaard die ik jammer genoeg vergeten ben (stukjes pleisteren, veel denken, ...).








Onze deadline van plan 2 (naar boven verhuizen voor de komst van baby2) werd dus niet gehaald. Tijd voor plan 3: zo snel mogelijk naar boven verhuizen :). Met 4 mensen en mensjes met elk een eigen ritme in 1 ruimte slapen is niet zo gemakkelijk... Onze deadline verplaatsen we naar deze zomer, ten laatste half augustus. Sam heeft in juli een maand verlof en dan zou er doorgewerkt moeten worden. En de dagen dat ik opvang heb, help ik mee. De vraag is dan wel: in hoeverre zullen we de bovenverdieping kunnen afwerken? Op de osb-vloer leven, lijkt ons niet zo evident met 2 kindjes waarvan er eentje over niet al te lange tijd zal beginnen kruipen. We willen dus ook al de nieuwe plankenvloer gelegd hebben en de muren effen en behandeld met een primer. Hopelijk lukt dit ons, want dit houdt meer in dan het lijkt.

Wat moet er nog gebeuren:
- aan de plafonds moet een dampscherm komen (d.w.z bovenkant muren plamuren, stukjes opmetsen zodat de isolatie niet in de spouwmuur valt, die gemetste stukjes ook pleisteren, kleine gaatjes vullen met pu-schuim)
- dat dampscherm moet worden vastgelijmd en vastgekleefd met plakband
- daarna moeten er latjes op ter versteviging
- de electriciteit moet gelegd en aangesloten worden (die deelstappen weet ik nog niet)
- geluidswand in 2 kamers (met metal studs)
- valse wand in kamer 3
- muren effenen, ramen afpleisteren
- plankenvloer leggen en behandelen
- en waarschijnlijk vergeet ik nog zoveel ...


We beseffen nu meer en meer dat ons eerste plan hopeloos naïef was :) .

2 opmerkingen:

  1. Totaal naast de kwestie: maar onze tweede dochter werd ook op 24 februari geboren :). 4 Jaar later weliswaar :).

    BeantwoordenVerwijderen